Nie da się ukryć tego, że w czasach obecnych te usługi blacharsko lakiernicze to raczej nie tworzenie nowego błotnika z arkusza galwanizowanej blachy. Tak się postępuje tylko w przypadku aut zabytkowych, a blacharz zajmujący się takim tworzeniem drzwi lub błotnika to specjalista używający różnego rodzaju młoteczków i koła angielskiego. Ktoś taki sporo sobie liczy za wykonanie nowego błotnika to pojazdu nieprodukowanego od blisko kilku dekad, ale na tego typu usługę jest niewielu chętnych, bo większość osób eksploatuje popularne modele aut kompaktowych i użytkowych, a w ich przypadku spotyka się raczej gotowe elementy, czyli do popularnego samochodu blacharz lakiernik kupuje gotowy błotnik, a jego zadanie polega na spasowaniu takiego błotnika i na pokryciu takiego podkładem, lakierem bazowym i tym ostatnim zabezpieczającym. Czasami do tego procesu dochodzi jeszcze cieniowanie. Jednym słowem usługi blacharsko lakiernicze obecnie są opartymi głównie na półproduktach zaliczanych do dość tanich i co równie istotne wielu z nas nie naprawia uszkodzeń karoserii zaliczanych do drobnych i to zwłaszcza w pojazdach wiekowych.

Kwestie powiązane z firmami ubezpieczeniowymi.

Usługi blacharsko lakiernicze powiązane z firmami ubezpieczeniowymi to dla niektórych zakładów koszmar, bo pewni ubezpieczyciele nie chcą tego, by zakład blacharsko lakierniczy cieniowałelementy takie jak błotniki i maska w przypadku pewnego modelu samochodu kompaktowego. Te wymogi firm ubezpieczeniowych rzecz jasna nie zaskakują, bo firmy te chcą tego, by usługa była możliwie jak najtańszą, a to oznacza brak wykonania pewnych etapów. Fachowiec potrafi dostrzec brak takich etapów juz po pierwszym zerknięciu na polakierowany błotnik. Nie mniej jednak ubezpieczyciele chcą tego, by pojazdy wyjeżdżały z zakładów blacharsko lakierniczych szybciej i by prace mniej kosztowały. Oznacza to pewne wady wizualne, ale w przypadku tanich i popularnych modeli saochodów niewiele osób się przejmuje drobnymi maknamentami sfery wizualnej.

Podejście ludzi.

Doskonale wiadomo o tym, że kilkunastoletnimi pojazdami kompaktowymi poruszają się głównie osoby młode o dość skromnych przychodach i co równie ważne te konkretne osoby zazwyczaj unikają usług blacharsko lakierniczych jeśli chodzi o drobne uszkodzenia, a gdy już element taki jak próg w ich aucie zaczyna się rozpadać, to szukają tej bardzo taniej naprawy, dzięki której auto będzie można eksploatować jeszcze przez rok lub dwa, lub wymieniają samochód na inny w znacznie lepszym stanie, jeśli chodzi o ilość elementów które korodują. Chodzi tu o finanse, ale też i o to, by poruszać się pojazdem bezpiecznym.